Garancia

Garancia

Termékeinket (mobiltelefdon, táblagép, okosóra,  a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk!

2021. január 01-től ez a következőképpen alakul:

A termék árától függően sávos jótállási idő (1-2-3 év):

10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év

100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év

250 000 forint eladási ár felett három év

FONTOS: Mivel a gyártók még nem teljes mértékben reagáltak a törvényi környezet változására, ezért előfordulhat, hogy a törvény által garantált plusz garanciát a gyártói szakszerviznél nem, csak a forgalmazónál, azaz az értékesítő boltnál tudja  a fennmaradó időszakban érvényesíteni. Bízunk abban, hogy ez a közeljövőben tisztázásra kerül.

 

  1. Gyártói garanciára közvetlen a gyártó vállal garanciát, amely bármelyik márkaboltban érvényesíthető, ilyen garancia legtöbb esetben az Apple, Samsung (nekünk kell visszaküldeni és mi küldjük az európai márkaszervizbe( 2-4 hét a javítási idő) Samsung Magyarország 2019.10 havi döntése alapján nem javítja az Európai Uniós készülékeket), LG, Huawei, CAT, Sony:nekünk kell visszaküldeni és mi küldjük az európai márkaszervizbe( 2-4 hét a javítási idő), VIP Service szolgáltatás nem regisztrálható. 
  2. Mikor nem érvényesíthető a jótállás?
    - illetéktelen szoftvertelepítési kísérlet, valamint az ebből eredő hardveres meghibásodások esetén.
    - a különböző tisztítások, törések, fizikai sérülés és beázás esetén.
    - számítástechnikai vírusok, kémprogramok, trójai programok stb. okozta károk, valamint adat- vagy programvesztések esetében
    FONTOS!
    A fenti okokból meghibásodott termékek javítási illetve bevizsgálási költsége a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli. A fent leírt költséget egy-egy gyártó, illetve a forgalmazó egyedileg állapítja meg.

Forgalmazói Garancia:

Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártók magyarországi importőrei biztosítják Önnek. Így Ön élvezheti a szervizháttér biztonságát és a terméktámogatásokat. Csak ez a fajta garancia biztosítja, hogy szükség esetén, készülékét a lehető legrövidebb időn belül szakszerűen megjavítsák vagy tudjuk újra cserélni, ha a szakszerviz úgy dönt!

A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új mobiltelefonra, táblagépre, okosórára és egyes headsetekre minimum 12 hónap jótállás kötelező.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:

-    A termék teljes gyári csomagolása minden gyári kiegészítővel
-    A nyugta vagy számla egy példánya
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni! 

A garancia külső behatás nélkül, a telefon meghibásodásából eredő szoftveres és hardveres hibákra értendő.

A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a forgalmazó webshop.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt.  A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások (pl. leesés következtében összetört, beázott, ráléptek, stb…) cseréjének elkerülése miatt a gyártók, forgalmazók csak a hivatalos szerviz szakvélemény alapján vállalják a 72 órás cserét. Ennek megfelelően a további teendők a termék 72 órán belüli meghibásodása esetén:
   
A garanciális problémával cégünknek behozott készülékeket továbbítjuk a cégünknek garanciális hátteret biztosító vonatkozó beszállítónkhoz, aki intézkedik ezek mielőbbi javíttatásáról a vonatkozó jogszabályok betartása mellett. A garanciális javítások, átvizsgálások átfutási ideje jellemzően 4-5 hét, de a szervizek fenntartják a jogot arra, hogy ez az időtartam indokolt esetben hosszabb is lehet.

Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni a forgalmazó (eladó), gyártó/ importőr telefon számán vagy a központi szakszervizénél (előbb minden esetben a forgalmazót értesítsék a webshop@planetgsm  email címen). Ha a szerviz kivizsgálása alapján a bejelentés jogos, a gyártó vállalja a termék azonnali cseréjét.

Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen azonnali cserét biztosítunk.

Amennyiben nem egyértelmű a rendeltetésszerű használat, akkor Webáruházunk is csak a hivatalos szakszerviz szakvéleményének ismeretében vállalja a meghibásodott termék 72 órán belüli meghibásodás cseréjét.

A termék meghibásodása esetén a csomagolásban lévő, vagy a számlával együtt Önnek átadott garanciajegy tájékoztatásának megfelelően kell eljárni.
    
Portósan küldött csomagokat nem vesz át Webáruházunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben cégünket terheli. A visszajuttatás határidőben történik, ha a terméket a fogyasztó a garanciális idő lejárta előtt eljuttatja cégünknek. (Kérjük, hogy még a garancia lejárta előtt 1 nappal érkezzen meg hozzánk a termék.) 

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből eredő hibák a garancia elvesztésével jár.

Amennyiben a szavatossági, vagy jótállási idő valamely terméknél nem került feltüntetésre, úgy annak jótállási vagy szavatossági ideje iránt érdeklődjön telefonon az ügyfélszolgálaton.